avatar Ten blog rowerowy gryzmoli Albert z wioski Bukowiec Opoczyński. Mam przejechane 19359.69 kilometrów. Jeżdżę ze średnią prędkością 28.93 km/h i się wcale nie chwalę. Więcej o mnie.

Kontakt

GG: 6886731

Pogoda na dziś

ArchiwuM X

• Sprzęt Raleigh Brazil

Diabla Góra - Afryka - Sielecka Góra

Niedziela, 7 września 2014 · dodano: 07.09.2014 | Komentarze 2

ciepło, wiatr: Płd-Wsch. 8 km/h, czas: 3 godz. 44 min. 38 s, godz. wyjazdu: 11:07

Dzisiaj wycieczka po ciekawych miejscach w okolicy. Na początek odwiedzam Diablą Górę - jedno z największych wzniesień w powiecie opoczyńskim (285.14 m.). Na wzniesienie nie da się wjechać więc trzeba brać kolarkę na plecy i wspinać się. Po krótkim odpoczynku ruszam dalej na południe do Fałkowa. Tu odwiedzam ruiny zamku. Miałem tu uzupełnić prowiant ale niestety wszystkie sklepy były zamknięte - bardzo dziwne ?! Wracając do domu przejeżdżam przez Afrykę a prawdę mówiąc to obok Afryki bo żadnych domów tubylców nie mijałem ;) Przed Żarnowem odbijam w prawo aby wspiąć się jeszcze na najwyższe wzniesienie w powiecie - Sielecką Górę (285.60 m.). Wszystko co miałem zaplanowałem odwiedzić zobaczyłem więc można wracać do domu.

Pomnik po drodze na Diablą Górę

Pomnik na szczycie Diablej Góry upamiętniający toczone tu walki podczas II WŚ

Tylna część pomnika

Polska Walcząca - boczna część pomnika

Ruiny zamku z początku XVII w. w Fałkowie

Kościół Świętej Trójcy w Fałkowie

Horyzontalny zegar słoneczny w Fałkowie

Afryka dzika dawno odkryta...